La maduresa s’imposa com la imatge preferida de les marques

Firmes com We Are Knitters, The Row o Marc Jacobs Beauty aposten per dones que reflecteixin la bellesa autèntica de carrer i fugen del prototip de les models.

Imagen

Els cànons de bellesa estan canviant . Així ho demostren moltes marques , apostant per la presència de dones ‘ reals ‘, reflex del carrer a les seves campanyes . Tot i que encara present , sembla que el convencional prototip d’imatge etèria comença a desaparèixer . Ha arribat la fi de les models ?
La nova gesta la porta ara a terme una firma espanyola . Es tracta de We Are Knitters , una de les marques que ha assentat el moviment Crafty i la moda de teixir en ganxet entre els cercles més joves . Ara , però, han recorregut a una dona entrada en anys perquè protagonitzi la seva nova campanya .
Mar Zaldivar , de 60 anys , és la nova cara d’aquesta casa especialitzada en la llana . Després d’haver retirat dels seus joves anys dedicada al món del modelaje , ara torna al capdavant de l’objectiu . Per a això, fa cara a un reportatge que fusiona la tradició amb la modernitat , demostrant així que l’experiència del ganxet és apta per a tots els públics .
Aquesta no és la primera vegada que torna als focus . Abans de posar per We Are Knitters , altres firmes ja van comptar amb ella . Sens dubte , la bellesa no té edat i aquesta és la idea que ja matisen diverses firmes de reconeixement internacional . I és que el concepte que ” l’arruga és bella “, i que va encunyar Adolfo Domínguez , comença a tenir el seu ressò en el mercat publicitari .
Recentment , American Apparel va tornar a regirar opinions presentant una dona de 62 anys com la seva nova imatge per a la seva línia de roba interior . I encara més a prop, l’actriu Jessica Lange es convertia als seus 64 anys a la cara de la firma de cosmètics Marc Jacobs Beauty . Aquesta tendència la van recuperar a principis de 2014 les germanes Olsen amb The Row , firma que encapçalen des de 2006 . En aquells dies, van ser les primeres de l’any en sorprendre amb una dona de 65 anys al capdavant del lookbook de la seva col · lecció per a l’hivern .

Imagen
Però la bellesa madura no és l’única que està en voga . La imatge de dones ‘ reals ‘ i que reflecteixin els perfils del carrer també és una de les grans reivindicacions que està de moda . Així ho feia a finals de gener la firma de llenceria Aerie amb una campanya en la qual deien no a l’ús de photoshop . Hi van apostar per noies amb les que qualsevol dona es podria identificar . Una cosa semblant i més aventurat fer el dissenyador Rick Owens . El creatiu californià va passar directament a la passarel · la i en el marc de la Setmana de la Moda de París va omplir la seva desfilada de ‘ models ‘ de diferents alçades, rostres i perfils .
Aquesta aposta que ja va fer la signatura Dove en el seu moment comença a quallar entre les firmes . La firma de productes cosmètics va ser de les primeres a recórrer a dones amb tota mena de cossos perquè apareguessin en roba interior i orgulloses del seu físic en els seus espots televisius .

La publicitat ja veu una clara estratègia de màrqueting en això i és que no es pot negar que el públic aplaudeix aquest tipus d’iniciatives. Cadascuna de les campanyes esmentades anteriorment es van promoure a través de xarxes socials causant una gran expectació. Fins i tot es va motivar la participació ciutadana, incitant el boca a boca digital gràcies a retuits i continguts compartits. El 2014 s’alça com l’any de la imatge autèntica.

Deixa un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: